CSO’nun Bilet Fiyatları

121 okuma

Ülkemizde sanatın tehlikeli ve bayağı bir seviyeye doğru koşarak ilerlediğini görüyorum. Yukarıda dikkat çekmeye çalıştığım absürt durumu hiçbir müzik yazarı, yayını ya da sanatçı profilinde görmemiş olmam da üzücü.⁣

Pandeminin başında dikkat çektiğim çürüme başladı. Sanatçı uzun süre gelirsiz kaldı, kurumlara yöneldi. Geçimini müzikten sağlayan kalemler gelir kaygısı ile farklı projeler üretti ancak sırtlarını aynı kurumlara ve/veya sanatçılara dayamak zorunda kaldı. Kimse kimseyi parmak ile işaret edemiyor, zira ya bir kurum ile bağı var ya da olacak.⁣

İşte bu yüzden ülke de bağımsız müzik yayınlarının çıkması, dinozor kadronun tasfiyesi ile genç yazar ve düşünürlerin sektöre dahil edilmesi önemli. ⁣

1831 yılında Londra’da konser verecek olan Paganini’nin bilet fiyatları da böyle uçuk olunca tüm yazılı sanat basını tepki göstermiş, Paganini de yazılı şekilde kendini savunmak zorunda kalmıştı. (The Harmonicon)⁣

Absürt rakamlar ile klasik müziği yalnız ‘zengin eğlencesi’ yapmakla kalmaz, kapanması yıllar sürecek uçurumlar oluşturursunuz. Takvimdeki diğer konserler de öyle, 100TL ortalama ile bilet satılıyor. ⁣

En son kategori de ‘indirimli öğrenci’ biletleri.

Öğrenciler neden en arkada konser izlemek zorundadır? Onları ön sıra varsıllarından farklı kılan nedir?⁣

Yurt dışından mutlaka birileri gelecekse;

  1. Yabancı filarmoni orkestraları değil Türkiye’nin 2022 yılı kültür ve sanat planının oluşturabilecek kürsü sahibi sosyolog ve akademisyenler ile,⁣
  2. İtalya’da kariyerini taçlandıran, önemli yayınların kapaklarında ve dünyanın önde gelen sahnelerinde boy gösteren Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürü Sayın Murat Karahan’ın İtalya’dan makamına dönmesi ve bu konularda karar alıcılara yön verecek çalışmalarda bulunması daha doğru olacaktır.⁣

YORUM YAP

Your email address will not be published.